maanantai 3. helmikuuta 2014

Sauvakävelyä

Viikonlopun aktiviteettien jälkeen aloitin tämän viikon sauvakävelylenkillä Messin kanssa. Messi on päässyt viikonloppuna juoksemaan meren jäällä ja koirapuistossa afgaaninvinttikoirien kanssa, joten Messin mielestä tämänpäiväinen sauvakävelylenkki oli varmaankin tappavan tylsää. Hyvää liikuntaa Messi kuitenkin saa, kävellessään minun mukana sauvalenkillä. Olen pitänyt Messiä mukana minun sauvalenkeillä pitkän aikaa, ja alkutotuttelun jälkeen Messi on jo vanha tekijä sauvalenkeillä. Mehän on aloitettu sauvalenkkeily siitä, että Messi hyppi ja pomppi ensimmäisen kilometrin joko minun sauvoissa kiinni tai hands free - vyötärötaluttimen hihnassa kiinni. Sen jälkeen oppi on mennyt perille ja Messi kulkee kuuliaisesti ja nätisti minun mukana. Taidamme olla välillä melko koominen näky, koskaan ei tiedä kumpi määrää tahdin ja kumpi vie ja kumpi vikisee perässä :) Olen itse harrastanut sauvakävelyä jo ennen koiran hankkimista, joten oli luontevaa alkaa ottamaan Messikin lenkkeilyseuraksi. Käymme Messin kanssa sauvalenkillä keskimäärin kolme kertaa viikossa ja vakkarilenkkimme on noin 6-7km. Pidän tasaisen reipasta tahtia yllä ja käytän sauvalenkillä kännykän sports tracker sovellusta, joka mittaa matkan, keskinopeuden, ajan ja kulutetut kalorit. Näin talvella lenkkeily on mukavaa, mutta keskellä kesää kovilla helteillä Messiä ei voi ottaa mukaan, koska hän ei kerta kaikkiaan jaksa kävellä noin pitkää matkaa ja paksun turkkinsa kanssa läkähtyy auringonpaisteessa. Viime kesänä sattui yksi lenkkikerta, jolloin Messi uuvahti kesken lenkin nurmikolle varjoon makaamaan ja minulla oli kova työ saada koira houkuteltua kotiin asti. Tuolla reissulla meidän piti käydä matkan varrella juomassa vettä eräässä parturi-kampaamossa, kun kävin sieltä kerjäämässä koiralle juotavaa :) Tuosta kerrasta oppineena, Messi saa jäädä suosiolla kotiin kovilla helteillä. Tämänpäiväinen sauvalenkkimme oli 6,3km. Hiki tuli!

Terveisin Anu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti